|
I Výchova a vzdelávanie viacnásobne postihnutých detí s ťažkou poruchou komunikačnej schopnosti
Pri vzdelávaní žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami s viacnásobným postihnutím sa objavuje skupina detí, u ktorých absentuje verbálna reč – sú nehovoriace. V tejto súvislosti treba riešiť problematiku metód a foriem, resp. obsahu ich komplexného vzdelávania.
CIEĽ PROJEKTU: Základným cieľom projektu je poskytovanie viacnásobne postihnutým žiakom s ťažkou symptomatickou poruchou reči kvalitnú výchovu a vzdelávanie v podmienkach ŠZŠ pre telesne postihnutých prostredníctvom takých komunikačných systémov, ktoré im dajú väčšie možnosti a šance pre rozvoj ich osobnosti ako hovorená reč, ktorú nie sú schopní prakticky používať.
ÚLOHY OVEROVANIA:
METODIKA OVEROVANIA: Vzdelávanie nehovoriacich viacnásobne postihnutých žiakov prebieha podľa vypracovaných IVP, ktoré sú štvrťročne vyhodnocované a obnovované. Do triedy sú zaradení štyria žiaci. Rečová výchova je realizovaná logopédom. Vyučovanie prebieha podľa potreby v blokoch s primeranými prestávkami na relaxáciu.
Organizácia práce v triede:
Bližšie informácie: PaedDr. Margita Štrbová – riaditeľka školy PaedDr. Anna Vozárová - špeciálny pedagóg
|
|
||||||
|